donderdag 31 maart 2016

Week 7 - Redesign en productie

Deze week stond in het teken van productie, hier zijn we wat laat mee begonnen omdat de playtest uitliep en op een later moment plaatsvond.

Uit de playtests zijn wij tot de conclusie gekomen dat de regels voor Tense te lastig uit te leggen waren voor de doelgroep, hierdoor hebben wij de keuze gemaakt om het Rush concept verder te ontwikkelen. 

Voor het Rush concept hadden wij nog een naam nodig, hiervoor hebben wij een aantal namen gebrainstormd om uit te kiezen.
  • Schuif aan
  • Skeuv
  • Skuif
  • Skuven
  • Schuif eens op!
  • To schuif or not to schuif
  • Skowe

Uiteindelijk is het hernoemt naar Skuven, wij hebben hiervoor gekozen omdat het op een oud-hollands woord lijkt en daardoor misschien bekend in de oren klinkt voor de doelgroep. Ook is het board aangepast op de feedback die we hebben gekregen van de playtest.

Door de feedback hebben we het bord uitgebreid met een rails systeem zodat je blokjes alleen kunnen bewegen in de richtingen die bedoelt waren. Hier hebben we een aantal ontwerpen voor gemaakt voordat we bij de juiste oplossing waren. Hiernaast hebben wij er ook voor gekozen om een groter formaat aan te houden voor het bord.

Het uiteindelijke product is gemaakt van MDF omdat dit een glat materiaal is waar door de speel stuken goed over elkaar kunnen schuiven. We hadden liever dat het eindproduct zou worden gemaakt van gekleurd akril. Helaas kwamen we laat op het idee om dit materiaal te gebruiken en was het niet meer haalbaar om dit te bestellen binnen de tijd die we hadden. 

Het akril zou het spel een kleurig geheel maken maar ons uiteindelijke heeft dit niet, dit hebben we bewust gedaan omdat ons geverfde prototype niet goed over elkaar heen gleed. We hadden liever dat het spel goed werkt dan dat het er mooi uitzag en niet goed werkte.

In ons prototype moesten mensen onthouden welk block als last was verschoven. Hier voor hadden we bedacht dat er een object op dit block moest worden geplaatst. uiteindelijk hebben we gekozen voor een kniker, Liam had all eerder een bord spel gemaakt met knikkers en had hier nog een ontwerp suggestie voor. Het idee is dat de knikker in een gat rust waar door die niet wegrolt maar wel makkelijk is om op te pakken. Inplaats van een los blokje dat op het spel light, dit vonden wij een creative oplossing voor dit gamedesign probleem. 


Een korte video van het doosje waar de speel stukken in zitten.

Een concept van de doos.

Het uiteindelijke logo

Logo concepten.

Lijmen van het bord

Testen van het knikker gat.

Resultaat knikker gaten boren.

bijwerken met een dremel en boven frees.

Het uiteindelijke product.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten