woensdag 2 maart 2016

Week 4 - Concepten


Deze week hebben we een aantal concepten gemaakt en getest.

De eerste concepten hebben we gemaakt aan de hand van de oefeningen van Tim Bosje in zijn les. Het was de bedoeling dat we aan de hand van prototyping gelijk ideeën gingen verkennen in plaats van eerst een idee uitdenken en dan pas proberen.

Dit bleek effectief aangezien we voor deze les nog geen concrete ideeën wisten te produceren. Wat ook een verschil was is dat we na Tim's les gesplitst ideeën gingen verkennen inplaats van met ze allen aan een tafel.

De volgende concepten zijn bedacht in de les van Tim.

Concept 1

Bobbie en Liam

Een kwartet spel waarbij je vragen moest trivia vragen moest beantwoorden voordat de ruil plaats vond.



Concept 2 

Valentijn en Colin

Een spel waar je verschillende kleuren pokerfiches in een vooraf bepaalde volgorde moet opleggen. Het was het begin van het tense concept.

Concept 3

Emiel, Tim en Stephan

Geen idee

Later hebben we aan de hand van de zelfde oefening weer in groepjes gewerkt aan concepten
Daar zijn de volgende concepten uit gekomen. Wij hebben gekozen om dit te doen omdat ons team zo groot is, dit betekend dat als wij met z'n allen 1 zouden uitwerken wij elkaar waarschijnlijk alleen maar dwarszitten en tevens kunnen wij ook zo meerdere concepten verkennen.

Concept 4

Bobbie en Liam



Een schaakspel met een bord van 6x6 welke in een kortere tijd gespeeld kan worden als een normaal potje schaak.

Dit concept probeert een schaak sessie ter verkorten en het laagdrempeliger te maken om te spelen.

Concept 5

Valentijn en Colin



Een gezelschapsspel voor 2 tot 4 spelers dat bestaat uit een combinatie van Rummikub, Sudoku, Kruiswoord puzzels en hoofdrekenen.

Wat dit concept probeert te bereiken is een nieuw spel te vormen met nostalgische kenmerken uit bestaande games.

Concept 6

Emiel, Tim en Stephan

Een 2 speler versie van het spel Rush Hour, dit concept probeert een puzzel te zijn voor 2 spelers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten